Mærk dig selv og find din indre ro

Udsolgt
Denne workshop er for dig, som gerne vil finde roen i dig selv i hverdagens hamsterhjul.
Ferietiden er ved at være slut, og du har måske haft tid til at mærke din krop og komme lidt ned i gear – og ikke mindst mærke hvor godt det er for din krop og sind bare at være!

Forkæl dig selv med en hel dag med stressreducerende yoga (både i form af den dynamiske vinyasa og den rolige yin-yoga), guidede åndedrætsteknikker (pranayama) og en skøn skøn yoga nidra (guidet meditation) som afslutning på dagen

Søndag den 23. september kl. 9 – 16

Adresse: Kroghsgade 3, 2100 Kbh Ø (tæt på søerne) Yogakroghen

Du vil blive præsenteret for diverse teknikker til at stimulere dit parasympatiske nervesystem. Det er et system, der genopbygger kroppen og aktiveres oftest under afslapning, spisning og søvn. Rent metaforisk kan dette system beskrives, som vores krops bremse: hjerterytmen sænkes, blodtrykket daler, fordøjelsen øges og optagelse af næringsstoffer optimereres Det er her vi er, når vi er i en tilstand af ”væren”
Der vil blive serveret en let frokost (økologisk og vegetarisk) samt te i pauserne

Bemærk: Max 10 deltagere

Tilmelding:
600 kr. indbetales på 0545 – 0000254411 eller MobilePay 22669806
Early Bird før 1. september 500 kr.

Husk at skrive navn ved tilmelding. Tilmeldingen er bindende, men kan overdrages til anden deltager.

Kort om de forskellige elementer i eventen:

Pranayama – Fokus på dit åndedræt
Pranayama er yogisk vejrtrækning. Du vil blive undervist i forskellige afstressende teknikker. Mange af os glemmer, hvor vigtigt det er at trække vejret ordentligt. Et godt og fordybet åndedræt styrker vores mentale jeg, giver ro og et bedre immunforsvar – og er derfor en simpel metode til at opretholde balancen mellem krop og sind. Pranayama virker afstressende og blodtryksdæmpende, forebygger depression, nedsætter udskillelse af stresshormoner og giver øget kropsbevidsthed.

Asanas – De fysiske yogastillinger
Du vil blive ført gennem dynamiske sekvenser, hvor der åbnes op til at kunne finde roen i kroppen. Der vil være fokus på de stressreducerende asanas (rotationer og bagoverbøjninger) og du vil langsomt og nænsomt blive åbnet op i hofterne, som er stedet, hvor kroppen spænder allermest, når du er stresset.

Yoga Nidra – Vejen til total afslapning
Med yoga Nidra vil du med en kreativ visualisering blive guidet ind i en dyb meditation. Yogaformen lindrer stress og spændingerne i både vores fysiske, mentale og følelsesmæssige dele i kroppen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *